P a l m g r e n s

En sak gemensamt

Kategori: Sandra

Sitter och skrollar igenom alla mina bilder för att skriva ett nytt inlägg. Den varma känslan tar stopp vid hälften, det blir kallt. Jag hade aldrig mått bättre än vad jag gjorde då. Jag skrollar vidare, alla bilder känns så tomma. Ingen där bredvid. Gråa och svala. "En bild säger mer än tusen ord"- det fanns inget ord, ingen historia. Det fanns ingen jag, det fanns ingen Sandra. Orkade inte ens klä på mig något fint eller sminka mig till skolan.
Letar vidare bland mina bilder och kommer till den perioden jag försökte vara någon annan. Försökte att se så snygg ut som möjligt, mer smink, mer någon annans stil på kläder, mer rumpa, ingen Sandra där heller. 
Nu börjar tiden, skulle umgås så mycket med vänner, spendera mycket pengar, gå på fest och kompisarna var på, "Haffa honom". Skulle bevisa att jag inte hade några som helst känslor kvar. Men där fanns inte heller någon Sandra. Jag var egentligen den som valde "hemmakväll" framför "utekväll". Jag skrollar ännu längre ner, varje bild minns jag så tydligt. Här kom det in en ny kille i familjen, vid den här tidpunkten. Caroline hade fått någon. 
Under denna period tillbringade jag min tid mest ute på landet, åkte till Norge för att vara med familjen, var med människor som alltid gjort mig glad, var ute hela tiden, hade vilda nätter, en med Julia och Teo som jag aldrig kommer glömma, gjorde saker som verkligen bettyde något för mig. Nu började allt kännas bättre, nu började även sommarlovet. Jag träffade ständigt nya männsikor, jag började återfinna mig själv. Någonstans hade jag hört "man måste gå ut för att upptäcka nya saker, för att upptäcka världen" vilket stämde så bra, det blev mitt motto. Sen kom allt bra, allt kom på plats. Julia, Astrid och Julia besökte landet och jag hade min roligaste kväll på hela året. Utan killar, utan dricka. Jag skrattade så jag grät, får ett leende på läpparna, blir lite tårögd bara jag tänker på det. Jag har världens finaste vänner, världens bästa vänner. Alla får mig att må bäst, inte bara bra utan bäst. 
Jag mår inte bra av att titta på eller får veta vad som händer men så länge det gör dig glad, keep going. Jag vet att jag inte fungerar så, vill inte skada andra och vill inte att andra ska må dåligt. Karma is a bitch och hämnd är inte riktigt min grej. 
/ Sandra

KOMMENTARER:

  • Assa säger:
    2014-08-02 | 10:01:35

    ❤️️❤️️❤️️❤️️❤️️❤️️❤️️❤️️❤️️

Kommentera inlägget här: